چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۹۷
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: امام جمعه موقت بندر دیر گفت: نباید به خاطر رد صلاحیت برخی افراد، شورای نگهبان و نظام و نهادهای انقلابی را زیر سوال برد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضرت فاطمه سلام الله علیها در دفاع از دین و ولایت جانش را داد و امروز عالی‌ترین نسخه برای بشر الگوگیری از این بانوی بزرگوار است.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه دفاع از دین و ولایت هزینه دارد، عنوان کرد: دشمن تنها مانع رسیدن به اهداف خود را ولایت می‌داند، بنابراین به دنبال جدایی مردم از ولایت و منزوی کردن ولایت است.

وی گفت: حضور مردم در تشییع سپهبد شهید سلیمانی هم در راستای قدردانی از این شخصیت و هم رأی به مقاومت و انزجار از دشمن واقعی یعنی آمریکا بود و نمایشی از وحدت و انسجام ملی و اعلام وفاداری به راه این شهید و مکتب او بود و این راه بهتر از گذشته ادامه دارد.

بحرانی یادآور شد: موشک باران پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عین الاسد توسط سپاه نشان داد که ایران اسلامی اراده جدی برای دفاع از امنیت کشور دارد و هیبت پوشالی آمریکایی‌ها در هم شکست و این کمترین سطح انتقام بود.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی و سپاه مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را مورد اصابت موشک قرار می‌دهد اما آنها جرأت پاسخ ندارند و این نشانه زوال و مفتضح شدن آمریکا است.

خطیب جمعه دیر با تقدیر از صداقت و مسئولیت پذیری سپاه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، تصریح کرد: دشمن که وقتی نتوانست در عرصه نظامی پاسخی دهد دست به فتنه انگیزی زد و تجمعاتی با میدان داری سفیر انگلیس و برخی از هنرمندان و سلبریتی‌ها وطن فروش راه انداخت که به شهید سلیمانی اهانت شد.

وی تأکید کرد: مردم سپاه را فرزند و حافظ امنیت خود می‌دانند و هم ملت و هم خانواده جان‌باختگان این هواپیما می‌دانند که خطای انسانی غیرعمدی یک نفر را نباید به پای این نهاد مقدس گذاشت.

بحرانی گفت: کسانی هستند که حتی خون پاک حاج قاسم هم آنها را بیدار نمی‌کند و معلوم است که این تشییع بزرگ و اقتدار سپاه در پاسخ به آمریکایی‌ها آنها را عصبانی کرده است و می‌خواهند نقش دشمن اصلی یعنی آمریکا را کمرنگ کنند.

وی بیان کرد: برخی که خود عادت به عذرخواهی ندارند، خواستار معذرت‌خواهی سپاه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی شدند در حالی که سپاه از قبل این مهم را انجام داده و آمادگی خود برای جبران اعلام کرده بود.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: امروز در راستای همدردی با خانواده جان‌باختگان سانحه هواپیمایی اخیر و حمایت از نظام و سپاه راهپیمایی می‌کنیم و دشمن بازهم تودهنی خواهد خورد.

وی با اعلام اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون و بدون هیچ ملاحظه‌ای در جریان تأیید و رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس به وظیفه اش عمل می‌کند، بیان داشت: نباید به خاطر رد صلاحیت برخی افراد، شورای نگهبان و نظام و نهادهای انقلابی را زیر سوال برد.

بحرانی با اشاره به سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، تأکید کرد: با توجه به خسارت‌هایی که به مردم این دوستان وارد شده است، مردم نوع دوست شهرستان دیر برای رفع نیازهای این عزیزان کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر